
Уважаемые читатели! Не спешите отвергать наше предложение о замене музыки в "наушниках" на аудиокниги. Вы должны попробовать хотя бы раз, а там...
Про проведення Тижня дитячого читання
З 24 березня по 28 березня 2014 року в НВК № 11 був проведений Тиждень дитячого читання, метою якого було розширення читацького світогляду учнів, формування читацьких смаків, виховання бережливого ставлення до книг. 24 березня відбулась посвята учнів 1 класів у читачі. Учні 2-3 класів завітали на конкурс «З якої ми казки?» 25 березня учні 4 класу зібралися в бібліотеці, де ознайомились із виставкою «Світ дитячої книги». Учні початкової школи взяли участь у інсценізації казок. Школярі 4-5 класів на конкурсі «Яке це чудо – казки» продемонстрували свої знання про цей вид усної народної творчості. Учні 6 класу зібрались на збори книгоманів, на яких показали вміння добре читати, гарно висловлюватись, швидко орієнтуватись у морі дитячих книг. 27 березня учні 7 класу перегорнули сторінки усного журналу «Читають тато, мама, я – читає вся моя сім’я», з якого діти дізнались про історію створення книги, про процес виготовлення книги в наш час, ознайомились із фольклорними перлинами, присвяченими книзі. Учні 8 класу зустрілись на інтелектуальній грі «Книга - наш друг і порадник», на якій формували свої читацькі смаки. У рамках проведення Тижня учні школи взяли участь у міському конкурсі «Найкращий читач 2014 року», в якому учень 8 класу Зарецький Олександр посів почесне 3 місце.
Фото дивіться в "Фотоальбомі"
З 24.02 по 28.02 2014 р. в НВК №11 пройшов конкурс «Найкращий читач школи 2014 року», метою якого було зацікавити учнів читанням як захоплюючим процесом поповнення знать, формувати читацьку культуру читачів, бережливе ставлення до книги, до праці людей, які беруть участь у її створенні, виховувати в дітей любов до рідної мови, рідного слова, книги.





- Перед першим візитом зайдіть на сайт бібліотеки. Випишіть для себе час роботи, інформацію про вихідні і санітарних днях. Зазвичай на сайті можна знайти інформацію про умови надання послуг, в тому числі платних. Так що ви можете заздалегідь дізнатися, в які зали бібліотеки вам потрібно буде піти і на яку допомогу можна буде розраховувати.
- Прийшовши в бібліотеку, залиште верхній одяг в гардеробі. Навіть якщо ви заскочили на пару хвилин, щоб здати книгу, дотримувати це правило пристойності необхідно. Якщо у вас з собою об’ємні сумки та пакети, залиште їх у ящиках для зберігання. Зайві речі будуть вам заважати, а шурхіт пакетів може відволікати і дратувати інших відвідувачів.
- Якщо ви звертаєтеся за допомогою до співробітника бібліотеки, розмовляйте упівголоса, щоб не відволікати оточуючих. Оскільки багато в бібліотеці не просто читають для розваги, а працюють, їм необхідно зосередитися. Будь-які сторонні звуки можуть збивати з думки.
- Цікаву для вас книгу або періодичне видання ви можете прочитати в читальному залі бібліотеки. При цьому не мисліть і не загинайте сторінки, не підкреслюйте нічого в тексті, навіть простим олівцем. Старі старі видання по екрані з особливою обережністю, не поспішаючи. Не фотографуйте фрагменти книги. Якщо вам потрібен якийсь уривок тексту або ілюстрація, ви можете за додаткову плату відсканувати документ або зняти з нього ксерокопію. У цьому вам допоможе співробітник бібліотеки.
- На час роботи в читальному залі відключайте телефон або переводите його в режим без звуку. Якщо вам зателефонували, навіть для короткого розмови вийдіть в коридор. Також небажано розмовляти в бібліотеці і без допомоги телефону. Якщо ви йдете туди з одним або колегою, обговорюйте всі питання по дорозі. Крім того, у багатьох бібліотеках є обладнані диванами холи, кафе — ви завжди можете зробити перерву і поговорити там.
- Якщо вам захотілося перекусити, не втамовує голод не відходячи від книги. Як правило, їсти і пити в бібліотеках можна тільки на території буфетів.
-
По можливості не беріть з собою в бібліотеку маленьких дітей. Поки ви будете працювати з книгою, маля занудьгує і напевно почне розважати себе сам, заважаючи оточуючим. Правда, в деяких бібліотеках є дитячі кімнати. Там ви можете залишити своє чадо під наглядом досвідчених педагогів і в компанії з іншими дітьми.
Як користуватися навчальною, довідковою, додатково літературою
1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2. Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3. Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5. Залежно від мети використайте такі виді читання:
& читання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомленні з книгою, одержання певного уявлення про зміст);
& вибіркове читання, або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
& читання з різних видів запису прочитаного.
6. Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтесь побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
Як викликати в дітей інтерес до читання?
1. Читайте не більше 10-15 хвилин.
2. Перед читанням провітріть кімнату,приберіть зі столу предмети, які відвертають увагу.
3. Якщо дитина втомилася, зробіть фізкультурну паузу.
4. Не бійтеся похвалити дитину.
Як обговорити з дитиною прочитане?
1. З`ясувати перед читанням чи під час читання важкі слова.
2. Спитати, чи сподобалося дитині прочитане. Чим?
3. Що нового довідалася?
4. Попросити її розповісти про головного героя, цікаві пригоди.
5. Які слова й вирази запам`яталися?
6. Чого навчила книга?
7. Запропонувати дитині намалювати малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.
8. Вести щоденник читання.
Поради з виховання маленького читача
1. Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції. Це дуже важливо для дитини.
2. Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори й форми вразять її, а слухання веде до вивчення.
3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозволяйте дітям вибирати книги самостійно.
4. Читання перед сном має стати регулярною сімейною традицією. Якщо для читання буде обрано правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікаво слухати.
5. Пам`ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.
6. Заохочуйте дітей до читання вголос у той час, коли ви виконуєте домашню роботу.
7. Використовуйте телебачення, щоби привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни й різні речі, котрі зацікавили вашу родину з телепередач.
8. Тримайте вдома безліч матеріалів для читання. Зберігайте дитячу літературу на нижніх полицях, щоб діти могли її легко дістати.
9. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням, розмовляйте стосовно того, про що читаєте.
10. Даруйте книги дітям. Цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі. Ніколи не пізно заохотити дитину до читання. Оскільки діти слухають історії, вони вивчають нові звукосполучення, розширяють свій запас слів.
